آی تی داده همراه همیشگی شما در تکنولوژی ۱۰ دلیل برای سرمایه گذاری روی بازاریابی دیجیتال :: آی تی داده

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آخرین نظرات
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۸، ۱۰:۳۷ - پریسا نامجو
    جان اسنو

۱۰ دلیل برای سرمایه گذاری روی بازاریابی دیجیتال

مهران عزتی | چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۳۶ ب.ظ

با توجه به گزارش ITU، تقریبا ۳ میلیارد نفر یا ۴۰.۴ درصد از جمعیت جهان در سال ۲۰۱۴ به اینترنت دسترسی پیدا کردند. Global Web Index هم گزارش کرده که ۹۱ درصد از کل کاربران اینترنت یک لپ‌تاپ یا یک پی‌سی دارند و ۸۰ درصد هم از اسمارت فون استفاده می‌کنند. این اطلاعات قدرت و تاثیرگذاری روز افزون اینترنت در زندگی کسانی که می‌توانند مشتری‌های محصولات شما باشند را نشان می‌دهد.

به ادامه مطلب بروید.

بازاریابی دیجیتال

اگر تا امروز پول خود را خرج بازاریابی‌های قدیمی مثل تبلیغ در تلویزیون و رادیو و مجلات می‌کردید، چرا از همین امروز روی بازاریابی در اینترنت و رسانه‌های جدید که شامل بازاریابی موتورهای جست‌وجو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا می‌شود سرمایه گذاری نمی‌کنید؟‌ اگر فکر می‌کنید هنوز اعتماد به نفس لازم برای مقابله کردن با مشکلات این سبک از بازاریابی را ندارید این ۱۰ دلیل را بخوانید تا بدانید چرا نباید قدرت بازاریابی دیجیتال را نادیده بگیرید.

۱- به برند شما کمک می‌کند که به چشم بیاید.

بازاریابی آنلاین برای دسته بندی کردن بازار هدف خود بر اساس جمعیت مصرف کننده، رفتارها و تعامل‌ها به شما آزادی عمل و قدرت بیشتری می‌دهد. به عنوان مثال اگر شما صاحب یک رستوران باشید با استفاده از بازاریابی آنلاین می‌توانید فقط آن دسته از کاربران فیسبوک و گوگل را برای کمپین بازاریابی خود هدف قرار دهید که در نزدیکی رستوران شما زندگی می‌کنند و به بیرون غذا خوردن علاقه دارند. بهینه سازی بومی موتور جست‌وجو به کمک گوگل، اشتراک گذاری محتوای هدفمند در فیسبوک و دیگر کمپین‌های بومی بازاریابی آنلاین به برند شما کمک می‌کنند که به چشم بیاید.

۲- داده‌های هوشمندانه فراهم می‌کند

بازاریابی دیجیتال

از برنامه ریزی تا گزارش عملکرد، بازاریابی دیجیتال برای صاحبان کسب‌وکارها و بازاریاب‌ها داده‌های هوشمندانه فراهم می‌کند. مثلا با گوگل می‌توانید با توجه به کلمه‌های کلیدی کسب‌وکار خود در مورد وضعیت رقبای خود جست‌وجو کنید و سپس یک استراتژی رقابتی خوب طراحی کنید. بعلاوه ابزارهای رایگانی مثل گوگل Analytics و فیسبوک Insights هم وجود دارند که اطلاعاتی آماده در مورد عملکرد برندتان به شما ارائه می‌کنند.

۳- ساختن، جایگزین کردن و تکرار کردن ساده‌تر است

بازاریابی اینترنتی در مقایسه با بازاریابی به روش‌های قدیمی مثل بازاریابی در رادیو و تلویزیون در ساختن، جایگزین کردن و تکرار کردن ساده‌تر است. به عنوان مثال مقاله‌ای که در یک وبلاگ منتشر شده را خیلی راحت‌تر از یک مقاله منتشر شده در یک مجله می‌توان ویرایش کرد. گذشته از این، تبلیغات در فضای آنلاین را می‌توانید هر زمان که خواستید متوقف کنید یا دوباره ادامه دهید. با این ویژگی‌ها، شما می‌توانید روش‌های مختلف را بارها آزمایش کنید تا بتوانید به تاثیرگذارترین کمپین بازاریابی اینترنتی دست یابید.

۴- کمتر مزاحمت ایجاد می‌کند

بهترین کمپین‌های بازاریابی آنلاین که نتایج طولانی به دنبال خود دارند معمولا آنهایی هستند که به جای ایجاد مزاحمت، ارزشمند هستند. استراتژی‌های خوب در بازاریابی آنلاین شامل تولید محتوای ارزشمند مثل پست‌های وبلاگی مفید، عکس‌ها، ویدیوها و اینفوگرافیک‌ها می‌شود که بتوان آنها را در وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت. این محتوای ارزشمند مثل آهن ربا عمل می‌کنند و مشتری‌ها را به سمت برند شما جذب می‌کنند. قطعا با این حال باید از انواع دیگر بازاریابی هم کمک بگیرید تا بتوانید کاربران تازه وارد را هم به سوی برند خود بکشانید.

۵- زنده و همزمان است

برخلاف بازاریابی‌های قدیمی، بازاریابی دیجیتال می‌تواند هر زمان و هر جا که خواستید اطلاعات و آمار مورد نیاز خود در مورد کمپین‌های بازاریابی‌تان را در اختیار شما بگذارد.  جمع‌آوری اطلاعات آماری دقیق از تبلیغات و بازاریابی در رادیو و تلویزیون هنوز هم کار مشکل و زمان گیری است. ولی در عوض، گوگل Analytics و فیسبوک Insights و ابزارهایی مشابه، اطلاعات آماری را به صورت زنده به شما نشان می‌دهند تا با استفاده از این اطلاعات بتوانید عملکرد خود را بهبود ببخشید.

۶- تعاملی است

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال با مشتریان و مخاطبان شما صحبت می‌کند و به آنها گوش می‌دهد. وبلاگ نویسی می‌تواند صاحبان کسب‌وکارها را به نویسنده‌هایی الهام بخش و محبوب تبدیل کند. وبلاگ‌ها یک بخش کامنت هم دارند که مخاطبان وبلاگ از طریق آن می‌توانند نظرات خود را در میان بگذارند، پس وبلاگ نویسی مثل یک گفت و گوی دو طرفه است. محتوای دیجیتال همچنین می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک گذاشته شود (مثل فیسبوک، گوگل پلاس، توییتر، لینکداین و یوتیوب) و دیگران را به تعامل‌هایی مثل لایک کردن، بازنشر کردن و کامنت دادن تشویق کند. این نوع تعامل در بازاریابی‌های قدیمی ممکن نیست.

۷- هم می‌تواند قدیمی باشد و هم نوآورانه

بازاریابی دیجیتال اغلب یک سبک جدید و نوآورانه از بازاریابی دانسته می‌شود ولی در عین حال اصول اولیه بازاریابی مثل مدیریت و تمرکز روی رضایت مشتری را هم از دست نداده است. درست است که از تکنولوژی‌هایی مثل اینترنت، نرم‌افزارهای کامپیوتری و اپ‌های موبایل استفاده می‌کند ولی باز هم به همان استراتژی‌های قدیمی مثل ایجاد انگیزه در طرفداران، ایجاد احساس شادی در مخاطبان و مشتری‌ها و الهام بخشیدن به جهان برای به موفقیت رساندن کمپین بازاریابی دیجیتال شما نیاز دارد.

۸- اجتماعی و ارتباطی است

بازاریابی دیجیتال

استراتژی بازاریابی آنلاین چه از نوع بازاریابی موتور‌های جست‌وجو باشد، چه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و چه بازاریابی محتوا، بر اساس حس اعتماد و ارتباطات انسانی بنا شده است. از آنجایی که بازاریابی دیجیتال خیلی اجتماعی‌تر و تعاملی‌تر است، برندها و صاحبان برندها سعی می‌کنند با مشتری‌های خود ارتباط عمیق و دوستانه برقرار کنند. به بیان دیگر، وقتی به صورت آنلاین می‌خواهید به بازاریابی بپردازید باید مشتری‌های خود را بیشتر بشناسید و آنها هم باید شما و برند شما را به خوبی بشناسند، باید سعی کنید با دیگران ارتباط دوستانه برقرار کنید و در آنها حس اعتماد ایجاد کنید.

۹- ارزان‌تر است

صاحبان کسب‌وکارهای کوچک برای یک استراتژی خوب بازاریابی آنلاین نیازی به پرداخت هزینه‌های میلیونی ندارند. با خرج هزینه‌ای کم و قابل قبول می‌توانید شروع به وبلاگ نویسی کنید و در فیسبوک و گوگل بازاریابی کنید. تا وقتی زمان و نیروی انسانی کافی را در اختیار داشته باشید می‌توانید با هزینه‌ای اندک (در مقایسه با دیگر انواع بازاریابی) به بهینه سازی موتورهای جست‌وجو و بازاریابی ارگانیک در شبکه‌های اجتماعی بپردازید.

۱۰- رقبای شما همین حالا در حال استفاده از این نوع بازاریابی برای رقابت با شما هستند

به احتمال زیاد رقبای شما همین حالا در حال تولید محتوای تعاملی هستند و سعی می‌کنند برندشان در موتور‌های جست‌وجو بیشتر دیده شود و در شبکه‌های اجتماعی هم مشغول جمع کردن طرفدار برای برند خود هستند و مشتریان بازار کاری برند شما را به سوی برند خود جذب می‌کنند و به عبارتی دیگر مشتری‌های شما را از دست شما می‌ربایند. اگر هنوز به فکر استفاده از بازاریابی دیجیتال نیافتاده‌اید پس احتمالش زیاد است که از رقبای خود عقب افتاده باشید.

این روزها بازاریابی به روش‌های قدیمی هنوز هم کارآمد است. ولی برای اینکه کمپین بازاریابی کلی خود را تاثیرگذارتر و رقابت پسندانه‌تر کنید باید از بازاریابی دیجیتال هم کمک بگیرید. اگر همچنان از قدرت بازاریابی دیجیتال برای برند خود بهره‌مند نشده‌اید، بدانید که موقعیت‌های طلایی زیادی را از دست داده‌اید. یادتان باشد که مشتری‌های حال حاضر و همین‌طور مشتری‌های آینده شما در دنیای دیجیتال منتظر حضور پررنگ برند شما هستند. از همین امروز شروع کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی