آی تی داده همراه همیشگی شما در تکنولوژی درس اول:مفاهیم پایه عکاسی :: آی تی داده

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آخرین نظرات
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۸، ۱۰:۳۷ - پریسا نامجو
    جان اسنو

درس اول:مفاهیم پایه عکاسی

امیرمحمد عباسی | پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۱۲ ب.ظ

دوربین عکاسی چگونه کار می کند؟ عکس ها چگونه گرفته می شوند؟ این مطلب به ساختار درون دوربین می پردازد و مفاهیم پایه عکاسی را به شما آموزش می دهد.

برای ثبت عکس های زیبا نیازی به دوربین گران قیمت و کیفی پر از لوازم عکاسی نیست. آنچه مهم است این است که عکاس اطراف خود را به دقت ببیند و از دانش و احساس شخصیش برای نمایش سوژه استفاده کند.

برای شروع، این درس به مفاهیم پایه در عکاسی می پردازد. هدف این است که افراد را به عکاسی علاقه مند کنیم، خلاقیتشان را شکوفا کنیم و کمک کنیم بیشتر از این سرگرمی و هنر لذت ببرند.

واژه photography (فتوگرافی – عکاسی) فرانسوی است و ریشه ای یونانی دارد و از نظر ادبی به معنای «نقاشی با نور» است. بنای عکاسی بر پایه نور نهاده شده و بدون آن عکاسی معنایی ندارد. اساس هنر عکاسی دیدن و تنظیم نور است.

تصویر سمت چپ مسیر نور را از سوژه تا سنسور دوربین (یا فیلم در دوربین های آنالوگ ) نشان می دهد.

در مرحله اول نور از یک لنز می گذرد که مجموعه ای از قطعات شیشه ای با شکل های مختلف است.

دیافراگم (aperture) درون لنز قرار دارد و اساسا یک دریچه است که میزان نور ورودی به سنسور دوربین را کنترل می کند.

در بیشتر دوربین های جدید شاتر (shutter) در داخل بدنه دوربین قرار دارد. شاتر قطعه مکانیکی است که مدت زمانی را که نور به سنسور می رسد کنترل می کند..

سنسور (sensor) صفحه ای با حساسیت بالاست که نور در آن جذب شده و به پیکسل تبدیل می شود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، عکسی که روی سنسور ظاهر می شود وارونه است. درست همانطور که چشمان ما دنیا را می بیند، پردازشگر درون دوربین آن را می چرخاند و مستقیم نشان می دهد.

 

هم چنان با ما همراه باشید.


نظرات  (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی