آی تی داده همراه همیشگی شما در تکنولوژی چرا سرعت وی پی ان ( VPN ) کمی پایین تر از سرعت خط ADSL است؟ :: آی تی داده

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آخرین نظرات
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۸، ۱۰:۳۷ - پریسا نامجو
    جان اسنو

چرا سرعت وی پی ان ( VPN ) کمی پایین تر از سرعت خط ADSL است؟

مهران عزتی | يكشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۰۲ ب.ظ

حمتا تا کنون پیش آمده است در درون یک شبکه و برای برقراری یک کانال امن با وب سایت مقصد از وی پی ان استفاده کرده اید باشید و متوجه پایین بودن سرعت آن نسبت به حالت عادی استفاده از اینترنت شده اید. دلیل پایین بودن سرعت اینترنت در زمان استفاده از VPN مربوط به وظیفه آن است. در برخی از کشورها مانند ایران از وی پی ان برای رهایی از فیلترینک آن کشور استفاده می شود، در حالی که وظیفه و کاربرد اصلی VPN این موضوع نمی باشد و کاربرد اصلی آن برای برقراری یک کانال امن بین کلاینت (سیستم شما) و وب سرور (وب سایت مقصد) است، که در بین راه هکر نتواند اطلاعات شما را به سرقت ببرد.

وی پی ان - آی تی پورت


وی پی ان این وظیفه خود را با رمزنگاری (Encryption) اطلاعات شما انجام می دهد که اگر در بین راه هکری به اطلاعات شما دسترسی پیدا کرد نتواند آنها را بررسی کند و با یک سری داده های نامفهوم مواجه باشد، و دلیل، کمی پایین بودن سرعت VPN همین امر می باشد. در فرابلاگ قصد داریم در قالب یک ویدیو نشان دهیم که چه عملیات پیچیده ای بر سر اطلاعات شما می آید و زمانی که متوجه طولانی بودن این عملیات رمزنگاری شوید به سرعت پایین آن حق می دهید.


ما در این مطلب آی تی پورت به الگوریتم AES می پردازیم که در پروتوکل SSTP وی پی ان استفاده می شود. دقت داشته باشید عملیاتی که در ویدیو به آن می پردازیم فقط برروی هر ۶۴ بیت اطلاعات شما اعمال می شود. یعنی اگر شما یک عکس با حجم یک میگابایت قرار است دانلود کنید. برای دریافت این عکس باید این عملیات ۱۳۱۰۷۲ بار انجام شود تا شما تصویر مورد نظرتان را دانلود کنید. البته انجام این عملیات با سرعت زیادی انجام می شود ولی باز هم تاثیر کمی بر سرعت اینترنت می گذارد.

 

 

در پروتوکل SSL ( در سایت های که آدرس آنها با Https شروع می شود استفاده می شود، مانند گوگل ) عملیات مزنگاری انجام می شود ولی با الگوریتم دیگری که دلیل پایین بودن سرعت این سایت ها همین عملیات رمزنگاری آن است.

اکنون با توجه به عملکرد رمزنگاری اطلاعات به سرعت پایین اینترنت در زمان استفاده از VPN و یا سرویس های مانند جیمیل نسبت به حالت عادی حق می دهید؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی