آی تی داده همراه همیشگی شما در تکنولوژی اپل واچ سطح اکسیژن خون را نیز اندازه می‌گیرد؟ :: آی تی داده

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آخرین نظرات
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۸، ۱۰:۳۷ - پریسا نامجو
    جان اسنو

اپل واچ سطح اکسیژن خون را نیز اندازه می‌گیرد؟

مهران عزتی | دوشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۰۲ ب.ظ

وجود یک گام‌شمار ساده برای اطلاق عنوان "کنترل کننده تناسب بدن" به گجت‌های پوشیدنی کافی نیست. امروزه این دستگاه‌ها کنترل کننده‌های ضربان قلب را نیز به خدمت می‌گیرند تا گزارش کامل تری از فعالیت‌های بدنی به کاربر ارایه کنند.




ساعت هوشمند اپل واچ هم از این قاعده مستثنی نیست و دارای مانیتور ضربان قلب است که اپل ادعا می‌کند در دنیای گجت های پوشیدنی بهترین است. ولی به نظر می‌رسد که این بار صفت "بهترین" برازنده محصول اپل باشد.

گروه iFixit که به کالبدشکافی دقیق گجت های هوشمند مشهور است، اخیرا به هنگام کالبدشکافی اپل واچ متوجه ویژگی جالبی در این ساعت شده است. به گفته این گروه، سنسور ضربان قلب اپل واچ مانند دیگر مدل‌های بازار نیست و در واقع یک «پالس اکسیمتر» (Pulse Oximeter) است.

پالس اکسیمترها با استفاده از روش‌های غیرتهاجمی یا بدون نفوذ در بدن، میزان اکسیژن خون را اندازه گیری می‌کنند. این سنسورها عملکردی مانند سنسور مانیتور ضربان قلب دارند و با تاباندن نور به پوست و اندازه گیری تغییرات حجم خون به ازای هر پالس، میزان تقریبی اکسیژن خون را اعلام می‌کنند.

اطلاع از میزان اکسیژن موجود در خون اهمیت بالایی مخصوصا برای ورزشکاران دارد.

اما چرا اپل در مورد این قابلیت خبری منتشر نکرده است؟ گروه iFixit می‌گوید که مهم‌ترین دلیل می‌تواند مقررات سازمان غذا و داروی آمریکا یا FDA باشد تا اپل واچ را از سد دریافت گواهینامه‌ها بی‌نیاز کند. احتمال دیگر می‌تواند عدم پیشرفت نرم افزاری در این زمینه و فعال کردن این قابلیت در آپدیت‌های بعدی باشد.

برای مشاهده بررسی اپل واچ توسط iFixit به این لینک مراجعه کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی