آی تی داده همراه همیشگی شما در تکنولوژی دلیل بزرگی که عاشق ویندوز 10 خواهید شد :: آی تی داده

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آخرین نظرات
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۸، ۱۰:۳۷ - پریسا نامجو
    جان اسنو

دلیل بزرگی که عاشق ویندوز 10 خواهید شد

مهران عزتی | دوشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۰۴ ب.ظ

«ساتیا نادلا» مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید که کرتانا در ویندوز 10 همان چیزی خواهد بود که مفهوم بهره وری شخصی را برای شما دگرگون خواهد کرد.

اخیرا کنفرانس اعلام گزارش مالی مایکروسافت برگزار شد. «ساتیا نادلا» (S. Nadella) که سه‌ماهه قابل قبولی را پشت سر گذاشته در این مراسم به ویندوز تازه وارد مایکروسافت نیز گریزی زد و از تبدیل ویندوز 10 به دوست‌داشتنی‌ترین نسخه ویندوز خبر داد.




با وجود تمام ویژگی‌هایی که این ویندوز زیبا و پرقدرت در خود دارد، مایکروسافت یکی از جذاب‌ترین و مدرن‌ترین سرویس‌هایش را در این ویندوز گنجانده است: دستیار مجازی مایکروسافت یا «کرتانا» (Cortana).

کرتانا در ویندوز 10 حضوری بسیار جدی خواهد داشت و به کاربران در اجرای اعمال (مانند جستجو در اسناد و کار با تقویم) و کار با مرورگر جدید این شرکت با نام رمز «اسپارتان» کمک بسیاری خواهد کرد.

نادلا در مورد کرتانا در ویندوز 10 می‌گوید: "کرتانا احتمالا همان چیزی باشد که بهره وری شخصی را دگرگون خواهد کرد و حالا با ورود این سرویس به ویندوز (هم برای مرورگر و هم استارت منو) این افزایش بهره وری بیشتر دیده خواهد شد. فکر می‌کنم که با تجربه روز به روز کرتانا، مفهوم بهره وری شخصی مبتنی بر نرم افزار به شکل کامل دگرگون خواهد شد."

مایکروسافت قصد ندارد کرتانا را در پلتفرم ویندوز محصور کند و اخبار از تولید نسخه‌های iOS و اندروید آن نیز حکایت می‌کند. بنابراین شاید عشاق کرتانا دیگر نیازی به خرید الزامی یک ویندوز فون نخواهند داشت.

این هفته مایکروسافت کنفرانس «بیلد» (Build) خود را برگزار می‌کند و انتظار می‌رود که اخبار ریز و درشت بیشتری از کرتانا و ویندوز 10 در آن بشنویم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی