آی تی داده همراه همیشگی شما در تکنولوژی گزارش نخستین گردهمایی سالانه تی پی لینک در ایران :: آی تی داده

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آخرین نظرات
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۸، ۱۰:۳۷ - پریسا نامجو
    جان اسنو

گزارش نخستین گردهمایی سالانه تی پی لینک در ایران

مهران عزتی | دوشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۰۹ ب.ظ

اولین همایش سالانه شرکت تی‌پی لینک (TP-LINK) ، روز پنج‌شنبه سوم اردیبهشت 1394 در سالن همایش هتل هما برگزار شد.




این شرکت که یکی از معتبرترین تولیدکننده‌های تجهیزات ارتباطی و شبکه در دنیاست، در اولین گردهمایی رسمی خود در ایران به معرفی طیف متنوع محصولاتی پرداخت که در بازار کشورمان عرضه کرده است.  همایش با تاخیری یک ساعته آغاز شد و اعتراض حاضران باعث شد تا امیرمسعود عادل‌منش، مدیر بازاریابی تی‌پی‌لینک از حاضران عذرخواهی کرده و اعلام کند به محض حضور مدیران شرکت‌های پخش‌کننده‌ی محصولات تی‌پی‌لینک مراسم آغاز خواهد شد.






در ساعت 11:33 دقیقه، برنامه با قرائت آیاتی از سوره‌ی شمس رسما آغاز شد و پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، امیر مسعود عادل‌منش به‌عنوان سخنران تی‌پی لینک و مجری مراسم به روی صحنه آمد و پس از چاق‌سلامتی با حضار در سالن، مختصری درباره سه شرکت رسمی نماینده‌ی تی‌پی لینک در ایران، یعنی شرکت‌های مِتِم اِف (ME)، پارس ارتباط ونداد (PE) و سازگار ارقام صحبت کرد.


پس از این بخش، عادل‌منش از آقای لورنس لو، مدیر منطقه‌ای تی‌پی‌لینک دعوت می‌کند به روی صحنه بیاید. لورنس لو بیان داشت که سال 2014 موفقی داشته‌ایم و از این بابت از سه نماینده‌ی حاضر در بازار ایران تشکر کرد. آقای لو همچنین تشکر ویژه‌ای از دوستان مطبوعاتی و اصحاب رسانه کرد و گفت که بدون حمایت این دوستان نمی‌توانستند به موفقیت فعلی دست پیدا کنند.

آقای لو در ادامه، مختصری از سابقه‌ی شرکت تی‌پی‌لینک ارائه داد و به ارائه‌ی آمار و ارقام پرداخت. در میان اعداد ارائه شده، وی به این مطلب اشاره کرد که محصولات این شرکت در حال حاضر در 120 کشور دنیا عرضه می‌شود و یک میلیارد کاربر فعال دارند. تی‌پی لینک 39 دفتر کنترلی فعال در مناطق مختلف دنیا دارد و مجموعا 23 هزار کارمند در این شرکت مشغول به کار هستند. او همچنین به دریافت نشان World’s No.1 Provider of WLAN Products (تامین‌کننده‌ی شماره یک محصولات WLAN در دنیا) توسط تی‌پی لینک اشاره کرد. سخرانی آقای لو با اشاره به تبدیل شدن برند تی‌پی لینک به یک پدیده‌ی پرطرفدار در بازار ایران پایان یافت.

پس از آقای لو، آقای دی کوآن، مدیر خاورمیانه‌ی تی‌پی لینک به روی صحنه دعوت شد تا در مورد محصولات این شرکت توضیحاتی ارائه کند. او صحبت‌های مفصلی در مورد تنوع محصولات فعلی این شرکت ارائه کرد و عنوان کرد که امسال شرکت تی‌پی لینک وارد بازار محصولات مرتبط با سرگرمی هم خواهد شد. کوآن همچنین به معرفی روتر قدرتمند AC5300 با صفحه‌ی نمایش لمسی پرداخت. نکته‌ی دیگری که مدیر خاورمیانه‌ی تی‌پی‌لینک در مورد آن صحبت کرد، وجود دستگاه‌های Power Line برای افزایش قدرت سیگنال در خانه‌های ویلایی و Range Extender ها برای خانه‌های آپارتمانی بود که به کمک آن‌ها، دیگر مشکل سیگنال‌دهی مرتفع خواهد شد. او گفت که برای مشتریانی که دایما در حال سفر هستند هم مودم‌های 3G و 4G را در محصولات خود دارند. کوآن اعلام کرد که این روزها بازار محصولات هوشمند داغ است و ما هم با Plug های هوشمند، سوییچ‌های هوشمند و دوربین‌های تحت شبکه‌ی هوشمند می‌خواهیم وارد این بازار شویم. نکته‌ی دیگری که در میان صحبت‌های کوآن شنیده شد، ورود تی‌پی لینک به بازار پرسود اسپیکرهای بلوتوث پرتابل بود.
کوآن گفت در بازار محصولات مرتبط با شبکه های اداری هم محصولات خوبی دارند و متمرکز بودن شان روی محصولات خانگی به معنی فراموش کردن کاربران تجاری نیست. وی ابراز کرد که محصولات اداری قدرتمندی در تولیدات شان دارند و سوییچ‌های لایه یک، لایه دو، لایه سه و سوییچ‌های قابل مدیریت ازجمله این محصولات به شمار می‌روند. اکسس پوینت‌های سقفی (Ceiling AP)، روترهای با صفحه نمایش لمسی، رنج اکستندر (Range Extender) جدید با کد AC1750 (که سرعت انتقال اطلاعاتش 1750 مگابیت برثانیه است و قابلیت تشخیص خودکار بهترین مکان نصب را داراست) و مودم‌های 4G جدید ارتقا یافته به CAT6 و معرفی مدل‌های CAT9 در آینده به سخنرانی خود خاتمه داد.
عادل‌منش دوباره به صحنه بازگشت و اندکی در مورد بخش تحقیق و توسعه (R&D) شرکت تی‌پی لینک صحبت کرد؛ از اینکه آقای جفری چاو (یکی از بنیان‌گذاران شرکت) برای هدایت تیم تحقیق و توسعه از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری کرد و اینکه هشت درصد از بودجه‌ی شرکت به بخش تحقیق و توسعه اختصاص یافته است. عادل‌منش بیان کرد که تیم تحقیق ‌و توسعه‌ی تی‌پی لینک، تیمی 1100 نفره است که در 25 لابراتوار تست به کنترل کیفی محصولات تی‌پی لینک می‌پردازند. دو شرکت معتبر و مطرح Qualcomm و Broadcom در تولید چیپ‌ست های محصولات با تی‌پی لینک همکاری می‌کنند که این موضوع خود موید کیفیت بالای محصولات این شرکت است. عادل منش در ادامه به این موضوع اشاره کرد که تی‌پی لینک شرکتی است که در قطعات مصرفی تولیداتش کاملا خودکفا است و تک‌تک قطعات مورد نیازش را خودش می‌سازد و مفتخرند که نرخ برگشتی محصولات‌شان (RMA) کمتر از یک درصد است. نکته‌ی عجیب دیگری در سخنان عادل‌منش به چشم آمد و آن این بود که اگر در 1000 محصول، تنها سه مورد در تست‌ها رد شوند، تمام آن خط تولید پس فرستاده شده و می‌بایست از ابتدا تولید شوند. وی در ادامه، صفت Vertically Integrated را به تی‌پی لینک اختصاص داد و آن را به این صورت ترجمه کرد که در تولید تمام قطعات خودکفا هستند.

سپس آقای لورنس لو دوباره به روی صحنه آمد و پس از سلام کردن مجدد (که البته ایشان به زبان فارسی سلام می‌داد و این کلمه را سالام تلفظ می‌کرد)، سخن خود را با ضرب‌المثلی چینی آغاز کرد. این ضرب‌المثل می‌گوید که"درختان بزرگ برای سایه مناسب‌‌تر هستند" و آنها خوشحال اند که در ایران پهناور هستند. او به جمعیت 79.4 میلیون نفری ایران اشاره کرد که از لحاظ جمعیت، رتبه‌ی هفدهم دنیا را داراست و اینکه بر اساس آخرین آمارها، بیش از نیمی از جمعیت ایران را افراد زیر 35 سال تشکیل می‌دهند که این موقعیت خود می‌تواند پتانسیل بالایی برای سرویس دادن به 45 میلیون کاربر اینترنت (آمار مصرف‌کنندگان اینترنت در فصل دوم 2014 در ایران با ضریب نفوذ 55.7 درصد) داشته باشد. وی اعلام کرد که بر اساس تحقیقات آنها در حال حاضر شش شرکت مطرح در ایران در حال ارائه‌ی سرویس اینترنت به کاربران هستند و در طول پنج ساله‌ی گذشته، سرعت اینترنت ایران از 0.46Mb/s به 5.44Mb/s رسیده است. همچنین میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران طی بازه‌ی سه ساله‌ی اخیر از 0.16Mb/s به 3.95Mb/s رسیده‌است که در عین رشد 25 برابری، هنوز هم جای رشد بسیاری دارد. افزایش سرعت اینترنت خود به معنی افزایش کاربران اینترنت است و این مورد خود می‌تواند به معنی افزایش مشتریان تی‌پی لینک باشد.

کوآن نیز در ادامه گفت: محصولات شرکت تی‌پی لینک از سال 2005 وارد بازار ایران شده‌اند و تی‌پی لینک از سال 2011 به صورت‌ رسمی وارد ایران می‌شود. از سال 2013 شرکت‌های پارس ارتباط ونداد، مِتِم اِف و سازگار ارقام مسئول وارد کردن و گارانتی این محصولات هستند. تا سال 2014 آنها موفق به فروش بیش از یک میلیون محصول تی‌پی لینک در ایران شده‌اند و می‌خواهند در سال 2015 سرمایه‌گذاری خود در ایران را افزایش دهند و اکنون برای این موضوع، اولین موفقیت سالانه‌ی خود در ایران را جشن گرفته‌اند.
او تاکید کرد: تی‌پی لینک به عنوان برند اول تجهیزات شبکه در دنیا همواره به دنبال راهکارهایی برای بهبود تجربه‌ی کاربری است و با همین نگرش در طول سالیان گذشته بیش از 150 محصول را روانه‌ی بازار ایران کرده‌اند. اما آنها معتقدند که هنوز جا برای کارکردن بسیار است و می‌بایست علاوه بر برآورده کردن نیازهایی که کاربر از آنها آگاه است، آنها را نسبت به نیازهای بالقوه‌ شان هم آگاه کنیم. برآورد تی‌پی لینک این است که در سال 2015، دستگاه‌های NADSL (غیر ADSL) مورد توجه بیشتری خواهند بود و استراتژی جدید تی‌پی لینک در ایران شامل استفاده از کادر مجرب ایرانی، بومی سازی محصولات، دوره‌های آموزش فنی و طرح‌های فروش ویژه خواهد بود.

ما در سال جدید تمرکزمان در بخش N300 را روی مودم 8961  خواهیم گذاشت و در زمینه‌ی تجهیزات غیر ADSL هم روی اکسس پوینت‌ها، رنج اکستندرها و مودم های همراه متمرکز خواهیم شد. همچنین می‌خواهیم فعالیت‌های بازاریابی مان را هم گسترش دهیم و موقعیت برند اول دنیا در تولید تجهیزات شبکه را تثبیت کنیم.
کوآن همچنین گفت امروز خبر خوبی برای شما دارم. او اعلام کرد که مودم/روترهای 8961N و 8961ND از هفته‌ی جاری شامل یک لایسنس از برنامه‌ی امنیتی Kaspersky Total Security 2015 خواهند بود. ارزش این لایسنس بیش از سی دلار است.
در ادامه‌ی این مراسم، پنج مودم همراه M7350 به قید قر عه به پنج نفر از میهمانان اهدا شد و پس از به روی صحنه آمدن مدیران عامل سه شرکت گارانتی کننده و تشکر از حاضران و توزیع‌کنندگان محصولات، تندیس‌هایی با عنوان Golden Seller Award به توزیع‌کنندگان برتر اهدا شد و مراسم اصلی در این مرحله خاتمه یافت.

        

نظرات  (۱)

آگهی متنی رایگان
بدون هزینه خود را معرفی کنید

http://linkz.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی