آی تی داده همراه همیشگی شما در تکنولوژی 30 نکته ی مهم برای گیم پلی بازی :: آی تی داده

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آخرین نظرات
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۸، ۱۰:۳۷ - پریسا نامجو
    جان اسنو

30 نکته ی مهم برای گیم پلی بازی

مهران عزتی | دوشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۳:۱۸ ب.ظ


گیم‌پلی یکی از اصلی‌ترین  هر بازی استراتژی است. قوانینی که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید تسلط بیشتری روی بازی و اجزا آن داشته باشید. با news4tech و بخش ویکی زوم همراه باشید تا شما را با ۳۰ نکته مفید و کلیدی بازی Clash of Clans آشنا کنیم.


چند روز پیش در بخش ویکی‌زوم ۲۰ نکته مفید و کلیدی درباره حمله در بازی Clash of Clans را به شما معرفی کردیم. اما یک حمله در صورتی موفق است که با اجزا گیم‌پلی بازی هماهنگ باشد. با مطالعه این نکات مفید و توجه به آن‌ها می‌توانید با مکانیزم‌های گیم‌پلی بازی آشنا شده و از آن‌ها نهایت استفاده را بکنید. 


۲.
 هیلِر و ساحره درون قلعه کلن با سطح یک جای نمی‌گیرند. پس اگر درخواست این نیروها را از هم‌تیمی‌های خود دارید باید دارای قلعه کلن سطح دو یا بالاتر باشید. ۱. نیروهای مدافع موجود درقلعه کلن شما، در صورتی که از دفاع در برابر دشمنان جان سالم به در ببرند، با سلامتی کامل به قلعه کلن بازمی‌گردند و می‌توانند در دفاع بعدی از روستای شما نیز حضور داشته باشند اما بر عکس این موضوع امکان‌پذیر نیست؛ یعنی نیروهای قلعه کلن که در حمله به دشمنان از آن‌ها استفاده می‌کنید، در صورتی که زنده  بمانند باز هم قابل استفاده نیستند. 

۳. این موضوع برای دراگون وخیم‌تر است و فقط در قلعه کلن با سطح ۳ یا بیشتر جا می‌شود. 

۴. پکا نیز برای قرار گرفتن در قلعه کلن نیاز به سطح ۴ یا بالاتر دارد. 

۵. برای درخواست نیروهایی مانند گولِم و لاواهاوند نیز نیاز به قلعه کلنی با سطح ۵ یا بالاتر دارید. 

دراگون

۶. با وجود این‌که شما نمی‌توانید در حاشیه‌های سیاه اطراف روستا ساختمان بسازید اما با این حال دشمن شما می‌توانید در این مناطق نیرو بفرستد و به شما حمله کند.

۷. به دلیل گستردگی سطح بازیکنان و قابلیت‌های آن‌ها، پیدا کردن حریف در بخش چند نفره بازی بر اساس تعداد تروفی انجام می‌پذیرد.

۸. اگر تاون‌هال  یا ۴۰ – ۸۹ درصد روستای شما ویران شود، روستایتان تا ۱۲ ساعت توسط شیلد در برابر مهاجمان آسیب‌ناپذیر می‌شود. در صورتی که این میزان تخریب به ۹۰ درصد برسد (خواه تاون‌هال شما نابود شود یا نه) میزان این شیلد به ۱۶ ساعت افزایش پیدا می‌کند. 

۹. اگر قصد جمع‌آوری منابع یا به قولی فارمینگ در بازی را دارید، بیرون قرار دادن تاون‌هال می‌تواند ایده مناسبی باشد. دلیل این کار هم این است که با بیرون قرار دادن تاون‌هال‌تان، بازیکنانی که به دنبال کسب تروفی آسان و بی‌دردسر هستند، تاون‌هال شما را نابود می‌کنند. در این صورت شیلد ۱۲ ساعته به شما تعلق می‌گیرد و باعث می‌شود تا منابع شما در امان باشند.

Clash of clans

۱۰. نیروهایی که در کمپ ارتش قرار دارند نمی‌توانند از روستای شما دفاع کنند. البته نابود شدن کمپ ارتش توسط دشمنان نیز تاثیری بر نیروهای کمپ ارتش ندارد. 

۱۱. اگر جمع‌کننده‌های منابع خود را ارتقا دهید، آن‌ها تا زمانی که ارتقا تمام نشوند قادر به جمع‌آوری منابع نیستند. 

۱۲. اگر و فقط اگر ۴۰ تا ۴۹ درصد از روستای شما نابود شود (این مقوله شامل تاون‌هال و دیوارها نمی‌شود) علاوه بر این‌که ۱۲ ساعت شیلد به شما تعلق می‌گیرد، بر تعداد تروفی‌هایتان نیز افزوده می‌شود. (از این زمان می‌توانید برای ارتقا سازه‌های دفاعی‌تان استفاده کنید. 

۱۳. سازه‌های دفاعی بر اساس قدرتی که در ثانیه وارد می‌کنند دسته‌بندی می‌شوند نه بر اساس قدرت هر شلیک. بنابراین سازه‌های دفاعی مانند مورتار که سرعت شلیک پایینی دارند آسیب بالایی در هر شلیک خود وارد می‌کنند که این موضوع رابطه عکس با میزان آسیب در هر ثانیه دارد. البته این موضوع بدین معنا نیست که این سازه‌های دفاعی بی‌اهمیت هستند یا قدرت پایینی دارند.

۱۴. شما نمی‌توانید ارتقا یک نیرو را لغو کنید بنابراین پیش از این که به ارتقا نیروهای خود در آزمایشگاه بپردازید، راجع به این تصمیم خوب فکر کنید.

clash-of-clans-clan-wars

۱۵. از ترکیب نیروهای مختلف در نبردهای مختلف استفاده کنید تا نحوه نبرد با همه نیروهای بازی را فرا بگیرید.

۱۶. سطح هر بازیکن می‌تواند  تا حدودی مدت زمانی که بازی کرده است را نشان دهد.

۱۷. کمپ‌های ارتش، قلعه کلن، ذخایر طلا، اکسیر و اکسیر سیاه در حین ارتقا نیز کارایی دارند. 

۱۸. شما می‌توانید جای سازه‌ها/ دیوارها و تزیینات را در حین ارتقا تغییر دهید. 

۱۹. بازیکنان دیگر در حالی که شما آنلاین هستید نمی‌توانند به شما حمله کنند. البته اگر ۵ دقیقه مداوم به انجام بازی نپردازید  و صفحه نمایش را لمس نکنید، دشمنان می‌توانند به شما حمله کنند حتی اگر موبایل یا تبلت شما به حالت استندبای نرود. 

۲۰. افزایش سطح تاون‌هال این اجازه را به شما می‌دهد که نیروها و سازه‌های دفاعی بیشتری داشته باشید البته جستجو بین دشمنان هزینه بیشتری خواهد داشت و همچنین در حمله به دشمنان با تاون‌هال کمتر، میزان غنیمت کمتری نیز نصیب شما می‌شود. این‌ها دلایل محکمی هستند که بی‌رویه به ارتقا تاون‌هال خود نپردازید. 

۲۱. جای‌گذاری مناسب بمب‌ها و اسپرینگ‌ترپ‌هادر کنار بمب‌ها و مین‌های مسیریاب هواییمی‌توانند به طرز دراماتیکی نتیجه جنگ را تغییر دهند. 

۲۲. جم‌های شما قابل دزدیدن نیستند. این یعنی شما نیز نمی‌توانید جم‌های کسی را بدزدید!

Giantbomb3and4

۲۳. جای‌گذاری تله‌ها و همچنین سازه‌های تزیینی نیازی به کارگر ندارد. این در حالی است که برای ارتقا یا ساخت دیوارها و همچنین از بین بردن موانعی مانند درختان و سنگ‌ها نیاز به کارگر آزاد دارید. 

۲۴ویزاردتاور تنها سازه‌ دفاعی بازی است که می‌تواند به نیروهای هوایی آسیب گروهی وارد کند. 

۲۵. میزان امتیار تجربه مورد نیاز برای ارتقا سطح در سطح‌های زیر ۲۰۰ از فرمول – سطح‌ فعلی منهای یک ضرب‌ در ۵۰ – پیروی می‌کند. به طور مثال اگر شما الان در سطح ۱۰ هستید، برای این‌که به سطح ۱۱ برسید نیاز به ۴۵۰ امتیاز تجربه دارید. 

۲۶. بودن در لیگ‌ها باعث می‌شود تا علاوه غنیمتی که از دشمنان خود می‌دزدید، یک غنیمت جایزه نیز به شما تعلق بگیرد. 

۲۷. عضویت در یک لیگ به این معنا نیست که نمی‌توانید با بازیکنان عضو دیگر لیگ‌ها مبارزه کنید. ممکن است با لیگ پایین‌تر یا بالاتر برخورد کنید یا حتی به حریفی برخورد کنید که درون هیچ لیگی نیست. 

۲۸. در هنگام حمله، هیلرها فقط به مداوای نیروهای زمینی و هیروها می‌پردازند و نمی‌توانند نیروهای هوایی مانند دراگون‌ها یا دیگر هیلرها را درمان کنند. برای درمان این نیروها می‌توانید از جادوی سلامتی استفاده کنید. 

۲۹. از دیوارهای دولایه استفاده نکنید زیراوال‌بریکرها در محدوده‌ای به وسعت ۳ کاشی آسیب وارد می‌کنند. 

۳۰. بازی مدت کوتاهی بعد از این‌که شما از آن خارج شدید نیز در حال اجرا است. این موضوع به این خاطر است که اکر خواستید سریعا  به بازی برگردید دیگر با منو لودینگ روبه‌رو نشوید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی