آی تی داده همراه همیشگی شما در تکنولوژی فرار از زندان به سبک ‌رستگاری در ‌شاوشنک :: آی تی داده

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آخرین نظرات
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۸، ۱۰:۳۷ - پریسا نامجو
    جان اسنو

فرار از زندان به سبک ‌رستگاری در ‌شاوشنک

مهران عزتی | دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۰۶ ب.ظ

دو زندانی آمریکایی به روش فیلم سینمایی «رستگاری در شاوشنک» (Shawshank Redemption) از زندان فرار کردند؛ فراری که توجه بسیاری از رسانه‌ها را به‌خود جلب کرده است.

روز شنبه‌‌ی همین هفته، دو زندانی متهم به قتل از یکی از زندان‌های ایالت نیویورک آمریکا به سبک فیلم سینمایی بسیار محبوب و مشهور «رستگاری در شاوشنک» (Shawshank Redemption) فرار کردند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده «ریچارد مت» 48 ساله و «دیوید سویت» 34 ساله برای فرار ابتدا دیواری از جنس فولاد را بریده و سپس از طریق مجموعه‌ای از تونل‌ها به بیرون از دیوارهای زندان فرار کرده‌اند.




‌آن دسته از افرادی که فیلم سینمایی رستگاری در شاوشنگ ‌با بازی خارق العاده «تیم رابینز» و «مورگان فریمن» را دیده‌اند، قطعا متوجه شباهت‌های‌ میان شیوه‌ی فرار شخصیت «اندرو دوفرین» در فیلم و ماجرای واقعی فرار این دو زندانی خواهند شد. در فیلم سینمایی رستگاری در شاوشنک دوفرین ‌با استفاده از یک ‌چکش کوچک موفق شد طی سال‌ها تونلی در دیوار سلول‌اش حفر ‌کند. ‌زمانی که دوفرین موفق شد به‌طور کامل تونل را حفر ‌کند، سوراخی بزرگ روی دیوار سلول‌اش شکل گرفته بود که به سالن باریک‌ عبور لوله‌های تاسیسات منتهی می‌شود. دوفرین با عبور از این سالن و ورود به مجرای فاضلاب موفق شد از زندان فرار کند و روی آزادی را ببیند.



فرماندار نیویورک روز شنبه در جریان کنفرانسی مطبوعاتی به ماجرای فرار از زندان این دو متهم ‌اشاره کرده است. وی ادعا کرد از زمان احداث این زندان در سال 1865 میلادی، این نخستین بار است که کسی موفق شده از بخش امنیتی ‌آن که تحت شدیدترین تدابیر امنیتی کنترل میشود، فرار کند.
البته فرار این دو زندانی از لحاظ دوستانی و روایی کم‌ترین تشابهی به رستگاری در شاوشنک ‌ندارد. ماجرای فرار این دو زندانی بسیار جدی است؛ چرا که هر دوی آن‌ها به جرم ارتکاب به قتل عمد به حبس ابد محکوم شده بودند و هم اکنون تحت تعقیب قرار دارند.
  • مهران عزتی

نظرات  (۱)

  • مهدی احمدآبادی
  • سلام لینک شدین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی