آی تی داده همراه همیشگی شما در تکنولوژی پشتیبانی بهتر از زبان‌های راست به چپ در iOS 9 :: آی تی داده

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آی تی داده

درگاهی به سوی فناوری

آخرین نظرات
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۸، ۱۰:۳۷ - پریسا نامجو
    جان اسنو

پشتیبانی بهتر از زبان‌های راست به چپ در iOS 9

مهران عزتی | چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۴۴ ب.ظ

اپل در iOS 9 علاوه بر بهبود ویژگی‌های امنیتی، پشتیبانی بهتری از زبان‌های راست به چپ مانند عربی و فارسی نیز داشته است.

اپل در کنفرانس WWDC خود که دو روز پیش برگزار شد از iOS 9 رونمایی کرد. این نسخه دارای ویژگی‌های جدیدی است، اما بیشترین تمرکز اپل بر بهبود نسل قبل این سیستم عامل بوده است. دو مورد از این بهینه‌سازی‌ها در بخش امنیت و پشتیبانی بهتر از زبان‌های راست به چپ بوده است.



در iOS 9 مکانیزم ورود به گوشی با رمزعبور دستخوش یک تغییر بزرگ شده است. تا امروز برای ورود به گوشی باید یک کد 4 کاراکتری را تعیین می‌کردید که دارای امنیت چندان بالایی نبود. اما اپل تعداد کاراکترهای اجباری در iOS 9 را به شش عدد رسانده است. به این ترتیب تعداد رمزعبورهای احتمالی و قابل حدس از 10 هزار به تقریبا یک میلیون افزایش یافته است.

علاوه بر این، رمز عبور شما حالا می‌تواند ترکیبی از حروف و عدد باشد که به مراتب بر میزان امنیت دستگاه iOS شما می‌افزاید. البته ظاهرا همچنان سیستم چهار کاراکتر برای افرادی که تمایل به استفاده از سیستم جدید ندارند، وجود خواهد داشت.

پشتیبانی بهتر از زبان‌های راست به چپ
اپل کاربران بسیاری در کشورهای عربی و فارسی زبان دارد که سیستم نوشتاری آن‌ها از راست به چپ است. اپل در iOS 9 این کاربران را بیش از گذشته مدنظر قرار داده و حالا در صورتی که زبان سیستم به مثلا عربی تغییر کند، رابط کاربری سیستم عامل نیز متناسب با آن تغییر می‌کند.

به عنوان مثال کاربر می‌تواند به جای کشیدن صفحه‌نمایش از چپ به راست و بازشدن قفل آیفونش، از راست به چپ بکشد و یا آیکون‌ها در صفحه Home از راست به چپ اضافه می‌شوند.

به گفته اپل این ویژگی در اختیار توسعه‌دهندگان نیز قرار دارد و می‌توانند از آن در طراحی اپلیکیشن های خود استفاده کنند. وبسایت PCWorld می‌گوید که این ویژگی جدید سبب خوشحالی زیاد توسعه‌دهندگان حاضر در WWDC شده است.

نظرات  (۱)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
وبلاگ خیلی خوبی داری
با استفاده از این سایت بازدید وبلاگت رو بالا ببر که بهتر بشه
تبادل بنر و لینک هم میتونی انجام بدی
*********************************
حتما امتحانش کن بازدهی خوبی داره واست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی